Trajki są dziś coraz bardziej pożądane, nie tylko dla osób z fizycznymi ograniczeniami, ale także dla seniorów i młodych poszukiwaczy przygód, dzięki wygodnemu wsiadaniu i praktycznie zerowemu ryzyku przewrócenia. Zalety trajka w porównaniu do zwykłego roweru są oczywiste. Jazda podczas siedzenia jest bardziej relaksująca i bezpieczna nawet przy niskich prędkościach. Dodatkowe akcesoria ułatwiają obsługę. Wynalazca z firmy Azub Bike opracowywał trajka o nazwie Ti-Fly przez pięć lat. Model trajka o wysokiej jakości wykonania, stabilnym sterowaniu i nowej, przyciągającej wzrok konstrukcji tylnego widelca z piastą o szerokości 157 mm jest również bardzo atrakcyjny wizualnie. Największą zaletą jest lekkie, przednie zawieszenie wykonane z tytanu. Zapewnia wysoką stabilność nawet na nierównym terenie oraz podczas wstrząsów. W zawieszeniu konstruktorzy zdecydowali się na bezsmarowe łożyska ślizgowe igus.

Designerzy Ti-Fly postawili specjalne wymagania zastosowanym komponentom.

- Zasadniczo łożyska powinny być lekkie, wytrzymałe i trwałe - wyjaśnia Aleš Zemánek, dyrektor zarządzający Azub Bike. - Zastosowane łożyska ślizgowe iglidur G były właściwym rozwiązaniem.

Dzięki wtrąceniom stałych smarów, wszechstronne łożyska są bezsmarowe, a tym samym bezobsługowe. Kurz i brud nie szkodzą ekonomicznym łożyskom. Ponadto materiały iglidur są odporne na korozję, co jest ważne, ponieważ trajki muszą zmagać się z czasem, wiatrem oraz pogodą. Ich wysoka odporność na zużycie zapewnia długą żywotność, którą można określić z wyprzedzeniem za pomocą kalkulatora żywotności.

 

Źródło: igus